Vés al contingut

Cap a una comunicació transformadora

La capacitat d’influència dels mitjans de comunicació en la opinió pública fa que juguin un paper clau en la formació de consciències. Així, per caminar cap a una societat més justa i compromesa en la lluita contra l’exclusió social, és necessari un periodisme responsable i de qualitat, allunyat de les mirades estereotipades i els discursos de rebuig.

Cal una comunicació que tracti la informació de forma rigurosa i contextualitzada, a partir d’un llenguatge planer, ètic i respectuós.  Una comunicació que incideixi en les causes de la pobresa, denuncii les situacions injustes i la vulneració dels drets bàsics. Una comunicació que promogui la reflexió crítica, des d’un enfocament positiu i normalitzador, i que posi èmfasi en l’aportació de solucions.

I davant d’aquest nou model comunicatiu, què pot aportar el 2.0?

La comunicació transformadora també ha de ser democràtica i participativa, fomentar la interacció i donar veu als protagonistes. És en aquest context, on el Social Media obre un nou ventall de possibilitats. Els mitjans socials animen a votar, compartir i aportar informació. Permeten la creació de comunitats i la conseqüent generació d’una consciència col·lectiva.

El 15M i la Primavera Àrab són només alguns exemples del poder dels mitjans socials en la mobilització ciutadana. Cal que la comunicació conegui en profunditat les eines que ofereix el nou paradigma digital, per poder exprimir-les al màxim al servei de la transformació social.

Feu un comentari

Deixa un comentari